čtvrtek 27. srpna 2015

Zájem o stavební spoření klesá



Včera večer jsem v TV sledoval pořad ČT http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10095417821-ekonomika-ct24/215411058020826

reaguji na část od 21:32 minuty, teda téma stavebního spoření.
Musím na úvod přiznat, že jsem se takhle dlouho nepobavil. A teď pár informací.
 

Jak předseda tvrdí, zájem prý neklesá. Tak se podívejme na stránku asociace http://www.acss.cz/cz/novinari-a-odbornici/grafy-stavebniho-sporeni/ a nikdo snad nepřehlédne, jak klientů ubývá. A je jedno, zda koukáme na úvěry, nebo spoření.

Další věci je to co nám předseda slibuje. Garantuje Vám zhodnocení, které přesahuje 4%. Je hezké jak se v TV lidem lže. Dovolím si použít jeden vypočet, který jsem nedělal sám. http://www.penize.cz/stavebni-sporeni/303369-stavebni-sporeni-paberkuje-vyplati-se-jeste
Jak si můžeme všimnout v článku je výpočet spoření kdy za 6 let vložíme do produktu 144 000Kč a dostaneme taky státní podporu. Autor taky odečetl všechny poplatky a daně. Výsledek kolísá od 157 500Kč až do 158 700Kč. Což znamená pro klienta navíc 13 000 až 14 000.
V procentech za 6 let spoření je maximální výsledek pro klienta  9,8%. Průměrný roční výnos se pohybuje kolem 1,6%.

Otázka kde tedy pan předseda vzal minimálně 4% a taky proč veřejně takto lže. Kdybych tohle udělal já a takto informoval klienta. Dostanu od ČNB pokutu a nejspíš mi odeberou licenci.

Nedejte se opít vsím, co Vám říkají. Každý z nás umí počítat. Tak nejdřív počítejme a pak si vybírejme.

Žádné komentáře:

Okomentovat